جذابیت دکوراسیون منزل با ناهارخوری به سبک استوایی

جذابیت دکوراسیون منزل با ناهارخوری به سبک استوایی

این ایده که دکوراسیون یک خانه به سبک استوایی طراحی شود، حس لذت­ بخشی را به ارمغان می­آورد. وجود وسایل عجیب درون اتاقی که با این سبک تزئین شده یکی از دلایلی است که بسیاری از صاحب خانه­ ها را به استفاده از این سبک ترغیب می­کند. هر چند که سبک استوایی منحصر به فرد و یکپارچه نیست، و شکل­های مختلفی از دکوراسیون داخلی در این سبک گسترده وجود دارد که تا حد زیادی متفاوت از یکدیگر هستند. انتخاب از بین آنها نیز بستگی به الهام بخشی آن طرح برای شما، منطقه­ ای که نظر شما را به خود جلب کرده و البته میزان منحصر به فرد بودن خانه شما و یک مکان مناسب برای یک اتاق ناهارخوری به سبک استوایی، دارد. اتاق ناهارخوری به سبک استوایی به طور کلی با رنگ­ها و طراوت پرشده و از سبکهای  سنتی و رسمی که برای اتاق­های غذاخوری به کار برده می­شد، بسیار دور به نظر می رسد. در این سبک دکوراسیون منزل یک مفهوم تنوع­ طلبانه نهفته است که شما نمی­توانید آن را نادیده بگیرید. البته، اضافه کردن الگوهای شاد و جسورانه و افزودن رنگ سبز به میزان غنای طرح کمک می­کند. پس چرا از این طرح­های پیش­ و پا افتاده جدا نمی­شوید و در اتاق ناهار خوری یک تحول به سبک استوایی ایجاد نمی­کنید؟

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

پاشیدن بی نظم رنگ در دکوراسیون منزل

یکی از مزیت های بزرگ یک اتاق ناهار خوری با سبک استوایی، طیف گسترده استفاده از رنگ در آن است به گونه­ ای که شما می توانید بدون اینکه احساس کنید فضا بیش از حد پر زرق و برق شده است، از رنگ­ها استفاده کنید. حتی اگر با گذشت زمان همچنان استفاده از رنگ زمینه خنثی و روشن معمول است، اتاق ناهارخوری به سبک استوایی به راحتی و بدون زحمت می­تواند این کلیشه را بشکند. یک خط به رنگ فیروزه ای تیره همراه با رنگ سفید و رنگ های قرمز، سبز و زرد اخرایی، به سبک استوایی از سواحل بی پایان و حیات وحش شگفت انگیز کارائیب و مناطق اطراف آن الهام گرفته شده است.

اتاق ناهار خوری خیره کننده استوایی به رنگ فیروزه ای با صندلی­های رنگارنگ

کسانی که می خواهند از مناطق استوایی الهام بگیرند اما مایل به استفاده از سایه­ های معمولی به رنگ سبز و آبی به عنوان رنگ پایه در اتاق ناهار خوری نیستند، می توانند رنگ زرد را به عنوان یک جایگزین برگزینند. این رنگی است که هرگز از مد نمی ­افتد و حتی به کوچکترین فضاهای ناهار خوری، حس طراوت آفتابی می­دهد.

دکوراسیون منزل

 

بالکن­هایی به سبک استوایی برای صرف صبحانه با صندلی رنگارنگ

دکوراسیون منزل


معمولا از رنگ بنفش در دکوراسیون منزل به سبک استوایی استفاده نمی­شود. اما نفیس بودن اتاق ناهار خوری به دلیل ترکیب شدن رنگ­های روشن با گیاهان در فضای داخلی، پرده­هایی با طرح گل در پس زمینه، و دکوراسیونی که به نظر به سبک استوایی است، می­باشد. آینه با قاب­های منحصر به فرد در زمینه کار نیز، با وجود نبودن در کنار دریا، بر جو لطیف و دل­انگیز اتاق­ ناهارخوری می­افزاید.

دکوراسیون منزل


تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

کاربرد خاکستری-قهوه ای در دکوراسیون داخلی

در ادامه ی دو پست قبل در رابطه با ست کردن خاکستری-قهوه ای در دکوراسیون به ارائه مطالبی دیگر در این زمینه میپردازیم:

سفید در کنار خاکستری مایل به قهوه ای در دکوراسیون منزل

سفیدِ پر چین و شکن میتواند به زیبایی، خاصیت خنثی بودن ذاتیِ رنگ خاکستری مایل به قهوه ای را جبران کند و در حالیکه کنتراستی زیبا ایجاد کرده کماکان اجازه ی درخشندگی به رنگ سفید را خواهد داد. روتختی خاکستری-قهوه ای را در دکوراسیون داخلی یک اتاق خواب سفید امتحان کنید تا حس طراوت و تازگی را در کنار حس گرما تجربه کنید.

دکوراسیون منزل 

تاثیر رختخواب خاکستری-قهوه ای بر دیوارهای سفید

 

تزیینات و گچبریهای سفید تا اندازه ای میتواند به فضا جذابیت ببخشند که در صورت تشدید روشنایی باعث تاکید بر فضای اتاق می شوند.

دکوراسیون منزل

 گچبری سفید در اتاق نشیمن خاکستری-قهوه ای

 

کابینت های سفید در آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی می تواند دیوارهای خاکستری مایل به قهوه ای را کاملا تحت تاثیر قرار دهد. توجه داشته باشید که چطور خطوط سفید در میان کاغذ دیواری گلدار عکس زیر به فضا احساس تزیینات پر آب و تابی بخشیده.

دکوراسیون منزل

کاغذ دیواری خاکستری مایل به قهوه ای در دکوراسیون داخلی حمامی خاص و مدرن

 

ملحفه های سفید یا کرم رنگ را در اتاق خاکستری-قهوه ای تیره امتحان کنید تا به لمس نور برسید! اضافه کردن بافت های پشمالو و نیز پرده ی صاف وسفید به ایجاد حس آرامش بخش و آسمانی منجر خواهد شد!

دکوراسیون منزل

خاکستری مایل به قهوه ای و رنگ کرم در یک اتاق خواب راحت

 

در کنار روشنایی و تازگی رنگ سفید، رنگ سیاه به فضا کنتراست و هیجان میبخشد. ترکیب کردن توناژهای سفید با مشکی کمک خواهد کرد که خطوطی را برای فضا تعریف کنیم.

 

تاکید بر فضا با توناژهای صورتی

ما خواهیم مطلب امروز را با چند ایده درباره چگونگی ترکیب رنگهای چشم نواز با خاکستری مایل به قهوه ای با پایان برسانیم. رنگ صورتی از تناسب طبیعی با رنگ خاکستری مایل به قهوه ای برخوردار است. همانطور که این نکته توسط گل های رز و پرده های صورتی اتاق نشیمن زیر نشان داده شده است.

 

دکوراسیون داخلی

اتاق نشیمن خاکستری مایل به قهوه ای با نقاط تاکیدی صورتی رنگ

 

فضای زیر ویترینی است از دیوارهای پوشیده شده با رنگ خاکستری مایل به قهوه ای، که طراح دکوراسیون داخلی آن شروین ویلیامز می باشد. هم دیوارها  و هم مبلمان که به نظر میرسد به مرز بادمجانی نزدیک شده اند، ثابت می کند که سایه هایی از بنفش گلگون به زیبایی با خاکستری مایل به قهوه ای جور می شود.

دکوراسیون منزل

 سایه های خاکستری مایل به قهوه ای در یک اتاق نشیمن زیبا

 

شما حتی می توانید جسورانه تر و درخشان تر کار کنید! قرمز میتواند به یک فضا با پس زمینه ی خاکستری-قهوه ای انرژی خاصی ببخشد. پس اجازه دهید خاکستری مایل به قهوه ای زمینه را برای ضربه های پرطراوت و چالاک قرمز آماده کند!

دکوراسیون داخلی

خاکستری مایل به قهوه ای در مواجهه با رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی اتاق خوابی مدرن

و

از آنجایی که خاکستری مایل به قهوه ای خنثی است، به خوبی با انواع رنگها ترکیب زیبایی تشکیل میدهد؛ از آبی ها و سبزها گرفته تا توناژهای نارنجی و مرجانی.

 

دکوراسیون داخلی

انفجارهایی از قرمز در یک اتاق نشیمن خاکستری مایل به قهوه ای

 

امیدواریم که با این مطالب توانسته باشیم رنگ خاکستری مایل به قهوه ای را به عنوان رنگ زمینه به اثبات برسانیم.

 

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

بازسازی ساختمان تئاتر سلطنتی یورک

تئاتر سلطنتی یورک پس از یک بازسازی قابل توجه توسط د ماتوس رایان، که به طور چشمگیری فضا و تجربه ی بازدید کننده ی تئاتر را تغییر می داد بازگشایی شد.

De Matos Ryan:Architects

Location: United Kingdom, St Leonard's Pl, York YO1, UKProject

Architect: Raquel Borges

Area: 3213.0 sqm

Project Year: 2016

 بازسازی ساختمان تئاتر

این سالن تئاتر در سال 1744 ساخته شد و از آن زمان با چند تغییر و بازسازی ساختمان در طول سال ها، شامل ساخت یک لابی جدید، یک غرفه طاقی بتنی در کنار اتاق اصلی توسط پاتریک گوین در سال 1967 به کار خود ادامه داده است. بازسازی مجدد از درجه ی 2 در ساختمان های ذکر شده تمام ظرفیت یک مجموعه که به صورت افزایشی طی 270 سال ساخته شده بود را آزاد می کرد. این بازسازی ساختمان تئاتر سلطنتی یورک فضای اضافی به تئاتر اضافه می کرد که به منظور برآورده کردن و دربرگرفتن جمعیت بیشتر به صورت اضطراری مورد نیاز بود، و در نتیجه ی آن مردم بیشتری داخل می شدند و فرصتی برای افزایش درآمد ایجاد می شد، که موجب می شد تا تئاتر از لحاظ مالی در آینده آسوده خاطر تر باشد.

بازسازی ساختمان تئاتر

معرفی دو ورودی جدید به لابی با طراحی مجدد افراطی که از خیابان مشهود بودند موجب شد تا یکی از آنها برای اولین بار یک ورودی به تئاتر از سمت جنوب فراهم کند. ایجاد یک فضای لابی جدید زیر ردیف جلو[1] در پشت جایگاه ویژه با بازشو هایی که قبلاً در آنجا قفسه وجود داشت، و شیشه هایی در ردیف ستون های ویکتوریایی قابل توجه ترین تغییرات مقابل خانه بودند. آنها یک آزادی گردش بزرگتر فراهم می کردند، که برای اولین بار به تعمیم پاتریک گوین (اتاق چپ) به راه پله های گرجستانی و اتاق Keregan (اتاق راست) متصل شده بود.

بازسازی ساختمان تئاتر

این فضای تازه یافت شده برای یک خوشآمد گویی، جمع شدن و جهت گیری مفید بود. این فضا همچنین فرصتی برای آشکار کردن میراث تئاتر و محوطه فراهم می کرد، و ارتباطاتی قانع کننده بین گذشته و حال ایجاد می کرد. یک طبقه ی موزاییکی مرمر نما که با منبت کاری الگو سازی شده است هندسه ی قرون وسطایی را آشکار می کند که زمانی لابی جدید در آن مکان قرار داشت، در حالی که راهرو اصلی اکنون از درون لایه بندی ردیف دیوار ستون قابل دسترسی است. با در بر گرفتن یک کافه ی رو به خیابان و خوشآمد گو به منظور ترغیب مردم برای داخل شدن که به راحتی از خارج مشهود است، ردیف ستون ویکتوریایی یک نمای متحرک لعاب دار به خیابان داده است. فرش قرمزی که کف ردیف ستون را پوشش می دهد ممکن است به عنوان یک زبان طنز آمیز در گونه دیده شود که خلق و خوی تئاتر را برای تمامی بازدید کننده ها و افراد برجسته نمایان می کند.

برای کمک به ارتقا تجربه ی مخاطب و بازدید کننده، نصب سرویس های بهداشتی جدید در هر دو سمت کاخ در تمامی طبقات زمان صبر در مدت زمان های اوج ورودی را کاهش می دهد. لابی ها و عایق های صوتی جدید فضاهایی روی تمامی طبقات برای اجرای های غیر رسمی شامل موزیک و مشاعره ایجاد می کند. عایق های صوتی به کافه، رستوران و بار ها اجازه می دهند تا در مدت اجرا ها به فعالیت خود ادامه دهند، و فرصت ایجاد درآمد را افزایش می دهد. با ایجاد درهای جلویی کمکی به لابی و یک محدوده از پیشخوان ها که تنوعی از کاربران را در خود گنجانده اند دسترسی ها بهبود یافته اند، دسترسی گام به گام از خیابان به سالن، و نصب یک آسانسور برای دسترسی ردیف جلو و طبقه ی اول تئاتر برای اولین بار نیز در این امر نقش مهمی داشته اند.

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

اتاق پاتریک گوین در سال 1967 در مبحث دکوراسیون داخلی به دقت مرمت شد تا درهم و برهمی آن از بین برود و با بهبود پوشش کف و مبلمان، بروزرسانی روشنایی ها و تعویض نور های سقفی مجددا با هدف طراحی اصلی همخوانی داشته باشد. موقعیت دهی مجدد کافه، بار و گیشه به فضای جدید زیر ردیف اول باعث شد تا حیات مجددی به دید اصلی گوین به کاخ روی طبقه ی همکف و رستوران بیسترو دمیده شود.

بروزرسانی های سالن اصلی هم برای مخاطب و هم برای اجرا کنندگان مفید بوده است. صندلی های جدید در سرتاسر جایگاه ویژه نصب شدند، تهویه ی هوا و عایق کاری سالن اصلی و گالری راحتی را همراه با صرفه جویی در انرژی به همراه داشته است. شیارهای جایگاه ویژه افزایش یافتند تا مخاطب بتواند به ردیف جلو برسد و سالن را یکپارچه حس کند. گالری مجدداً شیاربندی شد تا مسیرهای دید بهبود یابند، افزایش گزینه های بلیت مردم را ترغیب می کرد تا دسترسی راحت تری به تمامی طبقات داشته باشند. پیش از شیاربندی سکو بسیاری از شرکت های تئاتری به دلیل محدودیت های سطح شیبدار مورد نیاز برای محوطه یورک را در انتهای تور خود می گذاشتند. تغییرات در صحنه و ارکستر دامنه ی امکانات فرهنگی را گسترش داد و سلامتی و ایمنی را با ایجاد دسترسی، یک سکوی مسطح و یک راه عبوری بهتر به زیر سکو توسعه داد. سکوی مدولار مسطح جدید یک برنامه را قادر می ساخت تا شامل رقص باشد و همچنین نوآوری های بیشتر را ترغیب می کرد.

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر



[1] Dress Circle

 

تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع ودرج لینک سایت شاه توت مجاز می باشد.