استانداردهای طراحی دکوراسیون فضای اداری

 %D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86%20%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%20%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1%20%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87%20(9).jfif


حداقل فضای پیشنهاد شده برای کارمندان در طراحی دکوراسیون داخلی اداری به شرح زیر است:


فضای پایه برای نوشتن و تایپ کردن ۴ متر مربع


فضای اضافه برای قرار دادن اوراق در یک طرف ۱ متر مربع


فضایی اضافه برای قرار دادن فایل ۱ متر مربع به ازای هر فایل


فضای ملاقات به ازای هر صندلی اضافه ۱٫۵ متر مربع


دفتر کار باز Open Office : فضای کاری باز غیر محصور برای بیش از ۱۰ نفر – مناسب فعالیت های مستلزم ارتباط مداوم و کارهای با سطح تمرکز پایین


فضای کار گروهی Team Space : فضای کاری نیمه بسته پارتیشن مناسب برای ۲ تا ۸ نفر و مناسب برای کارهای گروهی نیازمند ارتباط مداوم و سطح تمرکز متوسط


اتاقک کار Cubicle : فضای کاری نیمه بسته پارتیشن اداری مناسب برای ۱ نفر و مناسب برای مشاغلی که ارتباط و سطح تمرکز متوسط نیاز دارند.


دفتر کار خصوصی Private Office : فضای کاری بسته برای فعالیت های محرمانه و اموری که نیازمند سطح تمرکز بالا اند و یا فعالیت هایی که شامل ملاقات های کوتاه زیادی در طول روز اند.


دفتر کاری مشترک Shared Office : فضای کاری بسته برای ۲ یا ۳ نفر و مناسب فعالیت های با تمرکز متوسط و کارهای گروهی در قالب گروه های کوچک است.


اتاق گروهی Team Room : فضای کاری بسته برای ۴ الی ۱۰ نفر و مناسب برای کار گروهی که ممکن است محرمانه باشد در عین حال نیاز به ارتباط مداوم درون گروهی دارد.


باجه مطالعه Study Room : فضای کاری بسته برای یک نفر مناسب برای فعالیت های کوتاه مدت نیازمند تمرکز


سالن کار راحت Work Lounge : فضای کاری سالن مانند مناسب ۲ الی ۶ نفر که نیازمند هم فکری و یا تعامل آنی است


جایگاه موقت Touch Down : فضای کاری باز برای یک نفر مناسب فعالیت های کوتاه مدت که نیازمند سطح تمرکز پایین است.


طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای ملاقات:


حداقل فضای پیشنهاد شده برای هر فضای ملاقات در دکوراسیون اداری :


فضای ملاقات ملاقات باز ۱٫۵ متر مربع به ازای هر نفر


فضای ملاقات بسته ۲ متر مربع به ازای هر نفر


فضای ملاقات همراه با تجهیزات و مبلمان ۳ متر مربع به ازای هر نفر


نقطه ملاقات ( کاربران ایستاده ) ۱ متر مربع


اتاق ملاقات کوچک Small meeting room : فضای ملاقات بسته برای ۲ تا ۴ نفر و مناسب برای تعاملات رسمی و غیر رسمی


اتاق ملاقات بزرگ Large meeting room : فضای ملاقات بسته برای استفاده ۵ تا ۱۲ نفر ، جهت بحث و تعاملات رسمی


فضای ملاقات کوچک Huddle : فضای ملاقات باز یا نیمه باز برای ۲ تا ۴ نفر و مناسب تعاملات کوتاه و غیر رسمی


فضای ملاقات بزرگ Training Area : فضای ملاقات باز یا نیمه باز برای تعداد تا ۱۲ نفر و مناسب تعاملات کوتاه غیر رسمی


اتاق فکر Brain Storm Room : فضای ملاقات بسته برای ۵ الی ۱۲ نفر و مناسب جلسات اتاق فکر و کارگاه ها


نقطه ملاقات Meeting Point : یک نقطه ملاقات باز برای ۲ الی ۴ نفر برای جلسات موقت و غیر رسمی


طراحی دکوراسیون داخلی فضای پشتیبانی :


بایگانی Filing Space یک فضای بسته برای نگهداری اسناد


انبار Strong Space یک فضای باز یا بسته برای نگهداری وسایل کاری رایج


فضای چاپ و کپی Service Point یک فضای باز یا بسته مجهز به تجهیزات و لوازم چاپ و کپی و اسکن و …


محل صندوق های پستی Mail Area : یک فضای باز یا بسته که کارمندان نامه های ورودی خود را از آنجا دریافت و یا نامه های خروجی را در این محل قرار می دهند


بوفه Pantry Area : محلی باز یا بسته برای تدارک نوشیدنی ها و خوراکی های کارشناسان


محوطه استراحت Break Area : فضای نیمه باز یا بسته برای استراحت میان کار


محوطه کمدهای شخصی Locker Area : فضای نیمه باز یا بسته برای قرار دادن وسایل شخصی کارشناسان


اتاق دخانیات Smoking Room : فضای بسته برای استعمال دخانیات


کتابخانه Library : فضای نیمه باز یا بسته برای مطالعه


اتاق بازی Games Room : فضای بسته برای انجام بازی و تفریح کارشناسان


فضای انتظار Waiting Area : فضایی باز یا نیمه باز برای انتظار مراجعه کنندگان


فضای تردد: راهرو های اتصال مناطق مختلف شرکت به یکدیگر

مطلب پیشنهادی: طراحی دکوراسیون اداری شرکت چاپ و تبلیغات