ایجاد استودیوی خلاقانه در دکوراسیون منزل با طراحی پارتیشن چوبی

تبدیل فضای داخلی منزل به محل بی نظیری برای فعالیت های اقتصادی و کسب و کار؛ این عنوانی است مناسب برای کاری که Andrey Andreev و Petya Nikolova برای طراحی یک استودیو در خانه ای در صوفیه انجام داده اند. این کار خلاقانه آنها به کمک قفسه ها؛ میز و به طور کلی اشیایی منحنی شکل و چوبی زیبا شکل می گیرد و از این طریق فضای دکوراسیون منزل به چند قسمت یا پارتیشن مجزای کاری تقسیم می شود. چنین خلاقیتی سبب شده است که به حضور دیوارهای ثابت احتیاجی نباشد و در نتیجه، بتوان با مجموعه ای از لوازم، به طور انعطاف پذیر فضاهای بی نظیری برای فعالیت های کاری روزانه ایجاد کرد. کوتاه سخن اینکه با چنین ابتکاری، توازن و تعادل زیبایی بین فضاهای داخلی و خارجی ایجاد می شود.

 

ایجاد فضای کاری خلاقانه در دکوراسیون منزل

میزهای چوبی و پارتیشن های متنوع و شیک فضای کاری راحت و خلاقانه می آفرینند

 

مطلب مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان "بلوک نویسنده"

گذشته از تخته های چوبی چند لایه و قفسه ها که فوق العاده کاربردی هستند و در جهت ایجاد پارتیشن های کاری مفید و بهینه عمل می کنند، استفاده هنرمندانه از پرده های کتانی که میتواند به طرفین حرکت داده شود بلافاصله قادر است یک فضای باز را به یک اتاق جلسه کاری تبدیل کند. در واقع از این طریق با ایجاد تنوع قسمت های مختلف بنا از هم جدا می شوند و به نوعی هیچ فضایی بی استفاده باقی نمی ماند. در انتها باید اشاره کرد که کفهای چوبی، اشیا چوبی، پرده های کتانی و کاشی های زیبا در آشپزخانه و حمام، کنتراست متنوع و چشمگیری در دکوراسیون داخلی ایجاد می کند.

 

ایجاد فضای کاری خلاقانه در دکوراسیون منزل

پرده های سفید نرم کمک می کند حریم خصوصی جایش را به یک دفتر کار با فضای باز بدهد

 

ایجاد فضای کاری خلاقانه در دکوراسیون منزل

ترکیبی از قفسه ها و شلف های متنوع، پارتیشن های هوشمندانه ای را ایجاد می کند که جایگزین دیوارها می شوند

 

مطلب مرتبط: نور و سایه، همراه فضایی سبز؛ دکوراسیون منزل مدرن برزیلی

ایجاد فضای کاری خلاقانه در دکوراسیون منزل

پارتیشن های تخته چند لا با قفسه ها و کابینت ها فضا را مشخص می کنند

 

ایجاد فضای کاری خلاقانه در دکوراسیون منزل

پارتیشن های تخته سه لا و دکور چوبی، آپارتمان را به فضای کاری منحصر به فرد تبدیل می کنند

 

ایجاد فضای کاری خلاقانه در دکوراسیون منزل

پارتیشن های چوبی با شکوه بین فضاهای کاری مختلف اتصال بصری ایجاد می کنند

 

ایجاد فضای کاری خلاقانه در دکوراسیون منزل

استودیو آپارتمان نوآورانه با میز چوبی و کفپوش پارکت

شایان ذکر است که فکر و ماهیت طراحی دکوراسیون بر پایه ی معماری ژاپنی بنا نهاده شده است. به این معنی که می توان با ایجاد حایل هایی فضاها را به طور موقتی؛ دستخوش تغییراتی کرد و بخشی از فضای دکوراسیون منزل را، به فضای کاری با دکوراسیون اداری تبدیل کرد. در آخر باید گفت؛ که نورپردازی و فضای سبز، زینت بخش نهایی فضای دکوراسیون داخلی خواهد بود.

ایجاد فضای کاری خلاقانه در دکوراسیون منزل

کاشیها طرح و رنگ را به آشپزخانه ی استودیو با جالباسی آویز می آورند

 

ایجاد فضای کاری خلاقانه در دکوراسیون منزل

قفسه های تخته سه لا به عنوان افزایش دهنده آرامش اتاق پارتیشن بندی شده عمل می کنند

 

ایجاد فضای کاری خلاقانه در دکوراسیون منزل

کمدها، کابینتها و شلف ها نمای پیچیده و متنوعی از فضای ذخیره سازی ایجاد می کنند

 

ایجاد فضای کاری خلاقانه در دکوراسیون منزل

نگاهی دقیقتر به ردیف کمدها و قفسه ها

 

ایجاد فضای کاری خلاقانه در دکوراسیون منزل

آپارتمان به یک محل کار خانگی در صوفیه تبدیل شده است

 

ایجاد فضای کاری خلاقانه در دکوراسیون منزل

حمام مدرن سفید با کف و دیوارهای کاشی پوشانده شده است

 

ایجاد فضای کاری خلاقانه در دکوراسیون منزل

پلان آپارتمان تبدیل شده به یک استودیوی تطابق پذیر

 

تهیه و ترجمه:تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع و درج لینک سایت شاه توت مجاز می باشد.

ترفندهای ست کردن وسایل ناهماهنگ در دکوراسیون منزل


همه ما دوست داریم که با بودجه مشخصمان بتوانیم یک دکوراسیون ایده آل و در عین حال زیبا و شیک داشته باشیم. مسلما بحث هزینه ها باعث می شود که نتوانیم خیلی از وسایل را خریداری کرده یا خیلی از کارها را انجام بدهیم. پس حتما برای شما هم پیش آمده که مبلمان و وسایل مختلفی داشته باشید و نتوانید آن ها را به درستی در کنار هم قرار دهید یا احساس کنید که مانند وصله ناجور در دکوراسیونتان به چشم می خورند. اگر از راه حل هایی که در ادامه مطلب برایتان توضیح می دهیم استفاده نمایید، بدون شک به یک نتیجه عالی خواهید رسید.


طراحی انعطاف پذیر از ابتدای کار

ممکن است یک مبل، صندوقچه، فرش و خیلی چیزهای دیگری را از گذشتگان خود به ارث برده و یا هدیه گرفته باشید. هر کدام از این وسایل داستانی برای خود دارند و بافت، رنگ و طرح خاصی را نیز وارد دکوراسیون منزل شما می کنند که ممکن است با سایر وسایل هم خوانی نداشته باشد. اولین پیشنهاد من به شما این است که در طراحی دکوراسیونتان از ابتدای کار انعطاف پذیر باشید. به این معنا که برای هر کدام یک فضای مشخص با یک کاربری مشخص در نظر گرفته و سپس با اکسسوری های کوچک و رنگ ها بین آن ها یک نقطه مشترک ایجاد نمایید.




رنگ های خنثی برای وسایل بزرگ

زمانی که می خواهید از وسایل با سبک و طرح های متفاوت در دکوراسیون منزل استفاده کنید بهتر است از رنگ ها کمک بگیرید. به این صورت که برای وسایل بزرگ مانند فرش ها، کاناپه و دیوارها رنگ های خنثی مانند طوسی، سفید، خاکی و.. را در نظر بگیرید. این کار علاوه بر ایجاد هماهنگی کلی در فضا، از شلوغ شدن هم جلوگیری می نماید.


مطلب پیشنهادی: ست کردن رنگ خاکستری مایل به قهوه ای در دکوراسیون منزل


فضاهای ذخیره سازی خلاقانه

همان طور که در مورد اول هم توضیح دادم، یکی از روش هایی که کمک می کند وسایل ناهماهنگ در دکوراسیون به نوعی با کل فضا ست شده و مانند وصله ناجور نباشند، این است که به آن ها کاربری بدهیم. یعنی در عین حال که یک عنصر دکوری هستند از آن ها استفاده ای هم بکنیم. فضاهای ذخیره سازی یکی از این ایده هایی است که به خصوص برای آپارتمان های کوچک کاربردی خواهد بود. از صندوق های قدیمی، چمدان ها، سبدهای حصیری و .... می توان به عنوان کمد و میز کنسول استفاده کرد. البته برای رسیدن به یک نتیجه خوب باید خلاقیت خود را به کار بگیرید.

مطلب پیشنهادی: ترفندهای هوشمندانه برای دگرگون کردن دکوراسیون منزل


یک نقطه غیر منتظره برای یک وسیله قدیمی

اگر وسایل و دکوری هایی دارید که احساس می کنید واقعا هیچ تناسبی با دکوراسیون منزل تان ندارند، آن ها را در کمد نگذارید. بلکه برعکس باید نقطه ای غیر قابل پیش بینی و غیر منتظره برایشان پیدا نمایید. این نکته را فراموش نکنید که ممکن است برای آن ها در پذیرایی و نشیمن جایی پیدا نشود اما شاید اتاق خواب، راهرو، حمام و حتی راه پله ایده آل باشد. به هر حال ممکن است طراحی در یک فضای کوچک تر آسان تر از یک فضای بزرگ و پر وسیله مانند نشیمن باشد.



استفاده از بافت و پارچه

هیچ گاه نباید بافت ها و پارچه ها را نادیده بگیرید. اگر پارچه ای قدیمی و ارزشمند دارید یا برعکس یک طرح مدرن و مینیمال، باید به گونه ای از آن استفاده نمایید. یکی از روش های معمول قاب کردن آن ها و نصب روی دیوار به عنوان یک تابلوی هنری است اما شما می توانید آن ها را روی هر سطح دیگری چسبانده یا بدوزید. مهم این است که استفاده ای از آن ها داشته باشید.




توجه به متریال ها

تصویر کنید که شما یک میز ناهار خوری کوچک با تنها دو صندلی دارید، اما متوجه می شوید که به تعداد بیش تری نیاز داشته اما صندلی ها دقیقا شبیه به هم نیستند. یکی از ترفندهایی که در این مواقع به کار می رود، استفاده از متریال های مشابه است. این به معنا نیست که حتما همه صندلی ها چوبی باشند، بلکه به این معناست که از مصالح با ویژگی های مشترک استفاده نمایید. به طور مثال اگر صندلی های شما پارچه ای است، به دنبال مدل های پارچه ای بگردید، هر چند با طرح و رنگ متفاوت! برعکس اگر از صندلی های بدون پارچه و سفت استفاده می کنید به سراغ نمونه های پارچه ای نروید.


مطلب پیشنهادی: طراحی دکوراسیون منزل شگفت انگیز در حومه شهر

تغییر سطح ظاهری وسایل

گاهی اوقات با ایجاد یک تغییر در ظاهر وسیله می توان آن را با دکوراسیون کلی فضا هماهنگ کرد. رنگ کردن، تغییر دستگیره ها و روش های بسیار دیگر در راه به شما کمک می کنند. دکوپاژ روشی آسان برای نو کردن وسایل کهنه! یکی از ایده هایی است که حتما برایتان مفید خواهد بود.

استفاده از رنگ طوسی در دکوراسیون منزل

استفاده از رنگ طوسی در دکوراسیون

همانطور که پیش‌تر اشاره شد رنگ طوسی جزء رنگ‌های خنثی به شمار می‌رود. به همین دلیل نیز، در چرخه رنگ قرار نمی‌گیرد و طبعا نمی‌توان رنگ‌های مکمل آن را با توجه به اصول چگونگی ست کردن رنگ‌ها شناخت. اما از محاسن رنگ‌های خنثی این است که می‌توان هم از رنگ‌های گرم و هم از رنگ‌های سرد به عنوان رنگ مکمل آن استفاده کرد.

از آنجا که رنگ طوسی تناژ‌های متفاوتی را شامل می‌شود، هم جزء رنگ‌های روشن و زیبا، هم تاریک و دراماتیک محسوب می‌شود. در صورتی که می‌خواهید اتاق نشیمن خود را روشن کنید، اما نمی‌خواهید از رنگ سفید در دکوراسیون منزل استفاده کنید، رنگ طوسی روشن، انتخاب مناسبی است. این رنگ، دارای تنالیته‌های متفاوتی است که برای به دست آوردن تناژ‌های مختلف آن، می‌توانید مقدار کمی از رنگ‌های اصلی را به این رنگ اضافه کنید. با انجام این کار، امکان استفاده از بسیاری از رنگ‌ها را به عنوان مکمل در دکوراسیون منزل خواهید داشت. به عنوان مثال با افزودن رنگ زرد به طوسی، این رنگ را به رنگی گرم تبدیل خواهید کرد. ما در این بخش، به معرفی تنالیته‌های مختلف رنگ طوسی می‌پردازیم.


تناژهای رنگ طوسی


طوسی طبیعی

این رنگ را بارها در طبیعت دیده‌اید. رنگ صخره‌ها، برخی پرندگان و حیوانات، رنگ طوسی طبیعی دارای تناژ‌ گرم است. امروزه استفاده از این رنگ در آشپزخانه‌ها رواج دارد.
طوسی سربی
رنگ طوسی سربی با افزودن مقدار کمی رنگ آبی به رنگ طوسی به وجود می‌آید‌. این رنگ تقریبا شبیه رنگ استیل است.
طوسی نقره‌ای
اولین تناژ رنگ طوسی که در حالت عادی به ذهن انسان متبادر می‌شود، رنگ طوسی نقره‌ای است. این رنگ، در محیط‌‌های تیره به روشن‌تر شدن فضا کمک می‌کند.
طوسی مایل به بنفش
این تناژ رنگ طوسی، از ترکیب رنگ بنفش با طوسی تشکیل می‌شود. اغلب از این رنگ برای دکوراسیون اتاق خواب در دکوراسیون منزل استفاده می‌شود.
طوسی روشن
همانطور که پیش‌تر اشاره شد رنگ طوسی از ترکیب رنگ سفید و مشکی تشکیل می‌شود. با افزایش مقدار رنگ سفید در این ترکیب، رنگ طوسی روشن به دست می‌آید.
دودی
با افزایش میزان رنگ مشکی در ترکیب رنگ طوسی، رنگ دودی تشکیل خواهد شد.
لجنی تیره
رنگ لجنی تیره از ترکیب رنگ طوسی و سبز تیره تشکیل می‌شود.


مطلب مرتبط: ست کردن رنگ خاکستری مایل به قهوه ای در دکوراسیون منزل

بازی نور و سایه و فضایی سبز در دکوراسیون منزل مدرن برزیلی

جشن نور طبیعی آمیخته با سایه، زندگی در فضای آزاد، گذراندن زیبایی و شکوه شب ها، همچنین تجربه ی بودن در کنار خانواده، همگی در خانه ی JZL قابل حصول خواهد بود. در تحلیل دکوراسیون منزل مدرن برزیلی باید گفت: استفاده ی هوشمندانه از شیشه، در کنار به کار بستن چوب ها در نقش نما، تلالو رنگ ها را به دنبال داشته و به بیان دقیق تر می توان گفت نور را شکافته و با هوشمندی در اعماق و دل خانه و دکوراسیون داخلی هدایت کرده است. کوتاه سخن اینکه چنین پروژه ای در ریو دو ژانیرو تضمین می کند که ساکنینش زندگی شادی را در کنار فضای سبز، هم در داخل و هم خارج خانه به دست بیاورند. 


دکوراسیون منزل

لایه های چندگانه نورپردازی، به درخشندگی دکوراسیون داخلی اضافه می کند.

مطلب مرتبط: دکوراسیون منزل اقامتگاهی چشمگیر در افریقای جنوبی


فضای لوکس و مجلل خانه سه فضای کلی را ایجاد کرده است، در همکف اتاق نشیمن قرار گرفته است و در سویی دیگر اتاق پذیرایی. برای رسیدن به آشپزخانه هم پله های چوبی فرد را به راحتی هدایت می کنند. زیبایی دیگر طراحی دکوراسیون منزل این بنا؛ تداخل و در عین حال مجزا بودن قسمت های مختلف است. به این معنا که محیط های عمومی خانه(اتاق پذیرایی و قسمت های مختلف مشابه) با دیواره هایی شفاف از هم تفکیک شده اند و شیشه ها نقش نور و سایه را در آن ها می افکنند؛ اما فضاهای خصوصی در قسمتی دیگر(اتاق خواب ها و کتابخانه و این دست) و مجزا در طبقه ی بالا کار شده اند.


دکوراسیون منزل

درهای کشویی باعث میشود فضای داخلی به محیط بیرون مرتبط شود.


دکوراسیون منزل

میز قهوه با فضای ذخیره سازی و همچنین مبل راحتی برای دکوراسیون اتاق نشیمن


دکوراسیون منزل

لوستر افسانه ای بالای میز ناهارخوری ساخته شده با چوب طبیعی آویزان است


دکوراسیون منزل

ردیفی از گیاهان داخلی، سرسبزی و طراوت را به فضای زندگی می آورد


دکوراسیون منزل

راه پله چوبی جذاب با جلوه ی معاصر


دکوراسیون منزل

سطح یکپارچه ی بعد از استخر به فضای داخلی متصل میشود


دکوراسیون منزل

در ورودی چرخان خانه ی معاصر با سر در و دالان سبز و جذاب


در آخر باید گفت پرچین های سبز و گیاهان سرخ و زرد، روشنایی خورشید را آغشته به رنگ کرده و به دل فضای داخلی می برند. درطرف دیگر ساختمان، امکان استفاده از فضای باز خارجی هم، به دلپذیر ترین شکل فراهم آورده شده است.


دکوراسیون منزل

پلان طبقه ی زیرزمین خانه ی مدرن برزیلی


دکوراسیون منزل

پلان طبقه ی بالایی خانه ی معاصر


دکوراسیون منزل

سایت پلان خانه ی برزیلی



مطلب مرتبط: تحلیل دکوراسیون منزل "پل" در تایوان

تهیه و ترجمه:تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع و درج لینک سایت شاه توت مجاز می باشد.