طراحی داخلی یک گالری با نمای سفالی نورانی

تحلیل دکوراسیون داخلی یک گالری با نمای سفالی نورانی

یک گالری با دکوراسیون داخلی با ساختار جدید و شوروم نورپردازی که در منطقه‌ی "دانگ دِ هانوی" واقع شده، از یک نمای سفالین سوراخ‌دار استفاده می‌نماید تا اثری ساده اما برجسته بر چشم‌انداز اطراف بگذارد.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی   دکوراسیون داخلی

گالری در طبقه‌ی فوقانی واقع شده که در مجاورت درخت بزرگ همسایه قرار دارد در حالی که نورگیرهای درزدار سقفی، باغچه‌ی بام را در معرض نمایش قرار می‌دهند. این فضایی برای معماران و طراحان داخلی حرفه ای فراهم می‌نماید تا با یکدیگر تعامل داشته باشند.

دکوراسیون داخلی 

بازدید کنندگان پس از ورود به ساختمان یک فضای خالی بزرگ را در مقابل خود مشاهده می‌نمایند. طراحی دکوراسیون داخلی شوروم به دقت در اطراف این فضای خالی طراحی شده تا به ملاقات کنندگان اجازه دهد که با نگاهی کوتاه محصول مورد نمایش را از پلکان مرکزی نیز ببینند.

دکوراسیون داخلی    دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

بلوک‌های سفالین پیش از تهویه‌ی مطبوع به صورت سنتی در ویتنام استفاده می‌شدند. این بلوک‌ها که برای اقلیم‌های استوایی طراحی شده‌اند اجازه‌ی تهویه‌ی غیرفعال و فراهم نمودن سایه نسبت به آفتاب سوزان را فراهم می‌نمودند. بلوک‌ها هردو عملیاتی بوده و هزینه‌ی کمی به مقدار0.42  پوند برای هریک و در مجموع مقدار 2350  پوند برای 5625 بلوک مورد استفاده می‌باشند. به علاوه سیستم تعمیراتی سفارشی برای مونتاژ سریع و ساده موجود می‌باشد.

سایت فعلی چالش‌های طراحی جالبی از جمله سایت درون شهری کوچک معمولی در 72 مترمربع با چشم‌انداز خیابانی شلوغ و دارای درختانی در اطراف آن را ارائه می‌دهد. شاخ و برگ درختان بر سایت سایه می‌اندازد و تشخیص دادن ساختمان از جاده‌ی اصلی را برای عابران پیاده مشکل می‌نماید. با این وجود این سناریو یک فرصت منحصربفرد برای درنظرگیری درختان موجود و منحرف شدن از بافت فراهم می‌نماید در حالی که فضای قابل استفاده را به حداکثر می‌رساند.

دکوراسیون داخلی    دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

این ساختمان یک پشت پرده‌ی لطیف برای درختان که همیشه در حال تغییر هستند فراهم می‌نماید. در طی روز سایه‌هایی بر نمای تمیز می‌افتند که به آن زندگی می‌دهند. در غروب ساختمان از داخل روشن می‌گردد که مانند فانوسی در شهر می‌درخشد.

دکوراسیون داخلی    دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی


تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و طراحی دکوراسیون داخلی شاه توت

استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع و درج لینک مجاز می باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی بیمارستان کودکان بورگر

 

    Architects:Pelli Clarke Pelli Architects

    Location: Philadelphia, PA, United States

    Senior Design Principals: Cesar Pelli FAIA, Fred Clarke FAIA

    Principal in Charge:  Mark Shoemaker AIA

    Area: 65000 m2

    Project Year: 2015

    Photographs:  Jeff Goldberg/Esto

 

طراحی دکوراسیون داخلی و معماری  مرکز بورگر توسط PCPA، ضمیمه‌ای پویا به پردیس اصلی بیمارستان CHOP در غرب فیلاذلفیا است. این ساختمان 12 طبقه که 6 بخش دارد، متشکل از اشکال انباشته و مواج با مجموعه رنگ‌های اصلی است که شرایط دلگشا و تعاملی برای درمان کودکان و خانواده‌ی آنها ایجاد می‌کند.

وجود طبقات با امکان گشت و گذار آسان، وجود مکان‌هایی با نمایشگرهای "صبر کن، بازی کن، یادبگیر" برای ایجاد سرگرمی و یک باغ روی پشت بام برای توانبخشی و بازی کردن از ویژگی‌هایی بود که استرس معمول در فضای بیمارستانی را در این مکان کاهش می‌داد.

مطلب مرتبط: تحلیل دکوراسیون داخلی بیمارستان ام.ای.دی.آی در سئول کره جنوبی

دکوراسیون داخلی


دکوراسیون داخلی


میدان عمومی سه هکتاری فضایی باز برای بازسازی ایمن، تجمعات خانوادگی و لژ‌های کوچک برای استراحت در اختیار قرار می‌داد؛ باغ‌های دارویی هم به منظور استفاده‌ی درمانی ایجاد شده بودند. زیر این فضای عمومی، یک پارکینگ 5 طبقه قرار داشت.

طراحی دکوراسیون داخلی سالن انتظار بسیار جادار و نورگیر بوده و با داشتن یک سراشیبی منحنی، کودکان را ترغیب می‌کرد تا با بالارفتن زیگ زاگی از آن به طبقه دوم رسیده و از آن بالا نظاره ‌گر فعالیت‌های زیر پایشان باشند. این سراشیبی به یک پل متصل می‌شود که سالن انتظار را به پردیس شمالی در آن سوی خیابان متصل می‌کند.

دکوراسیون داخلی


دکوراسیون داخلی

یال اصلی از یک سو که به بخش اصلاح شده‌ی "محله‌ی مراقبت" بالینی اتصال دارد، شکل مستطیلی داشته و طرف دیگر منحنی شکل بوده و راهرو‌های جذابی ایجاد می‌کند. یال شش طبقه‌ای در طبقه چهارم خود یک باشگاه داشته و  در طبقه آخر هم باغ سقفی قرار دارد. یک آسانسور بیضی شکل بیماران و خانواده‌ها را بخش پرانرژی خوشامدگویی در هر طبقه انتقال می‌دهد.

همان رنگ‌های روشنی که دیوار جداساز بیرونی را پوشش می‌دهند، برای طراحی دکوراسیون داخلی راهرو‌های درونی، اتاق‌های انتظار، اتاق بیماران و پارکینگ‌ها هم استفاده شده‌اند. این رنگ‌ها همچنین برای گشت و گذار هم استفاده شده و نشان دهنده‌ی طبقات و بخش‌های مختلف هستند. تصاویر بزگ مقیاسی از کودکان در حال حرکت، فضاهای عمومی را روح می‌بخشد و به عنوان یک عامل ایجاد روحیه و تجدید قوای مثبت عمل می‌کند.

این اولین مرحله از مرکز بورگر است. مرحله‌ی دوم این مرکز را به 16 طبقه گسترش می‌دهد. معماری و طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان قابلیت انطباق با تغییرات در انجام خدمات درمانی را داشته و می‌توان آن را به دفتر مرکز تحقیقات یا بخش بستری تغییر کاربری داد.

دکوراسیون داخلی


دکوراسیون داخلی


دکوراسیون داخلی


دکوراسیون داخلی


دکوراسیون داخلی


دکوراسیون داخلی


دکوراسیون داخلی


دکوراسیون داخلی


دکوراسیون داخلی


تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع و درج لینک مجاز می باشد.

دکوراسیون اداری الهام بخش دفتر کار معماران فضا

دفتر کار جدید معماران فضا ka@ در دهلی نو هند در سال 2013 توسط معماران آن شرکت طراحی دکوراسیون داخلی شده است. این دفتر کار در دو طبقه گسترش یافته و به حالتی می‌باشد که می‌خواهد فعالیت ‌های تفریحی را با یک محیط کار اداری اثر بخش ترکیب نماید.

پروژه در مساحت 150 مترمربع گسترش یافته و هر ناحیه دارای طراحی دکوراسیون داخلی می‌باشد که بنا به هدفش تعیین شده است بنا براین اتاق اصلی و فضای کنفرانس در قسمت پشت ساختمان قرار داده شده‌اند تا حریم خصوصی تأمین گردد در حالی که به آنها اجازه‌ی ارتباط تصویری با قسمت اداری جلویی ساختمان را می‌دهد.

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری

هندسه‌ی نا منظم فضای دکوراسیون اداری در واقع جاذبه‌ی اصلی فضا با بازشوهای شیشه‌ای سقفی به عنوان منبع اصلی نور طبیعی برای دفتر کار می‌باشد. فضای کنفرانس بر روی یک سکوی بالا آمده با لوله‌های فلزی و پارتیشن‌های انتزاعی قرار داده شده تا سقف را ادامه داده و آن را از طریق باکس ‌های متعددی که نیروی خلاق شرکت را به تصویر می‌کشند، گسترش می‌دهد.

دکوراسیون داخلی اداری

اتاق اصلی دارای یک قسمت خارجی‌ تر می ‌باشد که به شکل سیال و با یک دریچه ی چوبی نازک ساخته شده که منتهی به سقف اتاق کنفرانس شده و در دو صفحه با یک قسمت شیشه‌ای لغزنده شیب داده شده تا بتواند تبدیل به یک فضای مجزا شود.

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری


تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

طراحی دکوراسیون داخلی شیک و خاص

طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام یکی از مواردی است که اکثر عروس و دامادهای جوان و همچنین خانواده های باسلیقه توجه خاصی به آن دارند. ممکن است سرویس بهداشتی منزل شما سبکی خاص و جالب داشته باشد و یا به صورت کاملا ساده طراحی شده باشد، در هر صورت شما می توانید با سلیقه و خلاقیت خود و صرف هزینه های بسیار کم فضایی زیباتر ایجاد نمایید

اغلب ما عمده وقت و هزینه و خود را برای زیبایی و تزئین فضاهای عمومی تر مثل نشیمن و اتاق خواب قرار می دهیم و فضاهای خصوصی تر خود را از یاد می بریم، هیچ قاعده و قانونی نیست که فضای خصوصی تر مثل سرویس های بهداشتی را نباید تزئین کرد! چه اشکالی دارد که این فضاها را نیز به زیبایی یک نشیمن مجلل تزئین کنیم!


taupe-wallpaper-in-a-modern-eclectic-bathroom_.jpg

تزیین و زیباتر کردن سرویس بهداشتی


اغلب سرویس های بهداشتی که در خانه های مجلل وجود دارد را می توان ساده و خیلی شیک چید و با تهیه وسایل لازم فضایی مناسب در این مکان ایجاد نمود. تصاویر زیر نمونه هایی از تزیین سرویس بهداشتی و حمام را نشان می دهد که به سادگی انجام شده اند و در آنها به هارمونی رنگ ها و نوع چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی توجه خاصی شده است.

برای داشتن یک سرویس بهداشتی زیبا نیاز نیست کار سختی انجام دهید کافی است کاشی های سرد همیشگی را تغییر دهید، می توانید کاشی ها ی خود را رنگ نمایید و از دو بافت متفاوت برای دیوارهای خود استفاده کنید، با تغییر رنگ و بافت کاشی ها می توانید فضای سرویس بهداشتی خود را از حالت همیشگی خارج کنید.


bathroom-filled-with-warm-tones_.jpg

تزیین و زیباتر کردن سرویس بهداشتی


برای فضای اطراف روشوی خود از دکوری های کوچک استفاده کنید، یک گلدان ، شمع های معطر، عود و یا حتی شیشه های زیبای عطر هایتان همگی می توانند فضای سرویس بهداشتی شما را متفاوت جلوه دهند.

شاید کمی غیر منطقی به نظر برسد اما باید بگویم در طراحی دکوراسیون داخلی چه نشیمن و چه سرویس بهداشتی شما هیچ قاعده و قانونی وجود ندارد! خودتان را محدود به قواعد نا نوشته ی دکوراسیون داخلی نکنید، از سنگ های آنتیک برای جلوه ی بیشتر دیوار پشت رو شوی خود استفاده کنید، یک گلدان، دو قاب عکس می تواند فضای سرویس بهداشتی شما را متفاوت جلوه دهد، امتحان کنید حتما لذت خواهید برد.


warm-neutrals-in-a-sleek-bathroom.jpg

تزیین و زیباتر کردن سرویس بهداشتی


اگر در سرویس بهداشتی شما فضای کافی دارد می توانید جزئیات بیشتری به آن اضافه کنید، یک نردبان و چهارپایه ی دکوپاژ شده یا قفسه های چوبی به خوبی می تواند برای فضای شما مناسب باشد، این نردبان می تواند جای حوله های دستی شما باشد.


modern-house07.jpg

تزیین و زیباتر کردن سرویس بهداشتی با طراحی دکوراسیون داخلی


آینه ها و دیوار کوب های خود هماهنگ انتخاب کنید، به سادگی می توانید با انتخاب یک آینه و دیوار کوب مناسب فضای سرویس بهداشتی خود را از حالت ساده ی همیشگی خارج کنید. در انتخاب آینه های خود نیز دقت کنید از آینه های قاب دار استفاده کنید و همیشه آن ها تمیز نگه دارید.


modern-house06.jpg

تزیین و زیباتر کردن سرویس بهداشتی