طراحی داخلی منزل در فصل بهار

با توجه به این امر که با تغییر فصل، تغییراتی در چیدمان دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و شیوه چیدمان خانه ها صورت می گیرد، در ستون این هفته به چند نکته درباره دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون مغازه و دکوراسیون منزل بهاری می پردازیم. از نکات مهم چیدمان دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون مغازه و دکوراسیون منزل در فصل بهار، به وجود آوردن فضایی است که نشاط و آرامش فصل بهار را در خانه ها منعکس کند.


فضایی روشن خلق کنید
بهتر است با آغاز فصل بهار، روکش مبلمان، پرده ها و آن دسته از پارچه هایی را که بافت ضخیم(مانند: پشم، مخمل و…) دارند، تغییر دهید و از دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل بافت های نازک و به رنگ روشن استفاده کنید تا فضایی بهاری و روشن خلق شود. استفاده از بافت هایی به رنگ روشن و با طرح های گلدار در این فصل بسیار مناسب است. پرده ها، روکش مبلمان و رومیزی ها را از بافت های بسیار نازک انتخاب کنید تا فضای وسیع و روشنی به وجود آورید.
کفپوش ها را دوباره بررسی کنید
بسیاری از کفپوش ها تنها مناسب فصل سرد زمستان هستند و تنها در این فصل کاربرد دارند. با جمع آوری بسیاری از فرش ها و قالیچه ها می توانید فضای مناسبی را به وجود آورید. با آغاز فصل گرما و تجدید نظر در مورد کفپوش ها، می توانید دمای متعادلی را برای هوای اتاق فراهم کنید، چرا که بسیاری از کفپوش ها تنها در فصل سرد مورد نیاز هستند و در فصول گرم  در دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون مغازه و دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار نمی گیرند. با افزایش دما می توانید بسیاری از کفپوش ها را جمع آوری و به جای آنها از کفپوش های نازک که به رنگ روشن هستند، استفاده کنید. تغییری در چیدمان مبلمان
اگر مبلمان و دکوراسیون منزل به گونه ای چیده شده است که حول محور شومینه قرار گرفته، بهتر است به سمت دیگری آن را بچینید. برای مثال جایی قرار دهید که دور از نمای شومینه قرار گیرد، مثلا به سمتی که روبه منظره حیاط باشد. اگر فضای کافی برای این کار ندارید، بهتر است که شومینه را تمیز کرده و داخل آن گلهای خشک قرار دهید. فضای بیرونی را به داخل خانه دعوت کنید

آبی در دکوراسیون منزل

تاثیر استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و بازسازی ساختمان

آبی: رنگی آرام و درونگرا است که بیننده را به سمت خود می کشاند و به او آرامش می بخشد. آبی چشم را به خود متوجه می سازد و موجب تقویت آن می گردد. انسان هایی که رنگ آبی را در دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل انتخاب می کنند بطور کلی آرامش دوست، صمیمی ومعنوی هستند و دوست دارند عمیقا فکر کنند. در رنگ آبی خالص نه نشانی از زرد است نه اثری از قرمز.
آبی رنگی شکیبا است که معنوی و روحانی به نظر میرسد. دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل آبی همیشه سرد و متوجه درون است. رنگ آبی در دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و بازسازی ساختمان ایرانی-اسلامی نشانه ای ازایمان است.(مثل رنگ آبی که در کاشیکاری ها و گنبدهای مساجد مشاهده می کنیم.) رنگ آبی نماد آب و آسمان و نشانه فناناپذیری است. از مشخصات کلی آبی ابراز صمیمیت،وفاداری، تفکر، سکوت و اتحاد می باشد. آبی را همچنین می توان رنگ نظم و ترتیب دانست. اشیاء و فضا های آبی رنگ، مشخص و منظم به نظر می رسند. رنگ آبی از نظر مزه شیرین است و در تبلیغات در بسته بندی شکر و نظایر آن از بسته هایی به رنگ آبی استفاده می شود.

 

 آبی رنگ حرکت دورانی است و به همین دلیل از میان اشکال هندسی با دایره توافق دارد. موسیقی رنگ آبی با نوای نی و فلوت هماهنگ است. رنگ آبی ضربان قلب و تنفس را آرام می سازد و حالت استراحت عمومی پس از مشاهده این رنگ به بیننده دست می دهد و در او احساس رضایت ایجاد می کند.
در رنگ آمیزی بناها و دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و بازسازی ساختمان اتاق های کوچک و باریک را به رنگ آبی در می آورند تا بزرگتر و بازتر جلوه کند.  دکوراسیون داخلی اتاق ها در مناطق گرمسیری در رنگ آبی چند درجه خنک تر احساس می شود. به دلیل تاثیر رنگ آبی در آرامش انسان و القای پاکیزگی، مکان های خوابیدن و فضاهای بهداشتی، بهتر است به رنگ آبی باشد. آبی وقتی تیره می شود، تنزل و سقوط می کند و معنی بیم، اندوه، مرگ و نیستی می دهد، و وقتی خیلی کمرنگ می شود حالت افسردگی به خود می گیرد. آبی، رنگ زمستان و سرمای آن است.

ایده های ارزان قیمت برای داشتن دکوراسیون شیک

برای هیجان زده کردن بیننده خوب است چیزی را جایی از دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل بگذارید که طرف انتظار ندارد. یا مثلا بلایی سر دیوار بیاورید که آن را بسیار خاص و متفاوت می کند و بیننده از دیدن آن لذت می برد. این کارها در مکان های عمومی و در دکوراسیون مغازه و دکوراسیون فست فود بسیار به خاطر ماندنی و تاثیرگذار جلوه خواهد کرد

گاهی جزئیات کوچکی در گوشه و کنار خانه هستند که می توان به راحتی باعث درخشش آنها شد. البته در هیچ موردی نباید زیاده روی کرد. فقط یک اشاره کافی است.  

آجر سه سانتی متری

همه عادت داریم این آجرها را در نمای بیرونی خانه های قدیمی ببنیم. اما به جای رنگ و کاغذ دیواری ، یکی از دیوارهای دکوراسیون منزل را با آجر بپوشانید. آن را رنگ هم نزنید. اجازه دهید به رنگ طبیعی خودشان باشند. هر چه آجرها روستایی تر دیده شوند، حس زیباتری به دیوار و فضا می بخشند.

شومینه اغواکننده

در کنار شومینه فضایی ایجاد کنید تا هیزم های چوبی را داخل آن بچینید. بهتر است این فضا را بلند در نظر بگیرید و در بالای آن نیز لامپ و هالوژن کار کنید. هیزم های زیبا و تمیز که به طور مرتب روی هم در کنار شومینه چیده شده اند، چشم انداز زیبایی در فضای دکوراسیون منزل ایجاد می کنند.
 
دوش سقفی


چه کسی گفته است دوش حمام باید همیشه روی دیوار کار شود؟ اتفاقا این بار بیایید و آن را به سقف نصب کنید و لوله کشی آن را طوری انتخاب کنید تا بیشتر شبیه دوش های قدیمی با لوله های باریک باشد. دوش های امروزی شیک و مدرن شده اند، اما شما با انتخاب دوش هایی به سبک قدیمی و دیوارهایی به سبک روستایی می توانید جلوه ای ویژه به دکوراسیون داخلی حمام و دکوراسیون منزل ببخشید.

سینک باریک و دراز

سینک های باریک و دراز گزینه های بسیار مناسبی برای دکوراسیون منزل و دکوراسیون داخلی حمام یا دستشویی هایی هستند که فضای زیادی ندارند. با استفاده از این سینک ها و آینه سرتاسری می توانید به بهترین شکل ممکن از فضا استفاده کنید.

عکس سیاه و سفید در دکوراسیون منزل


اگر فضایی در دکوراسیون منزل وجود دارد که یک تابلوی شیک و بزرگ را به نمایش بگذارید و نقطه کانونی در فضا ایجاد کنید، بهتر است از یک عکس سیاه و سفید استفاده کنید. می توانید چند عکس را در کنار هم بگذارید یا یک عکس بزرگ داشته باشید. اینها دیگر به سلیقه شما بستگی دارد و بسیار به زیبا شدن دکوراسیون منزل و دکوراسیون داخلی و دکوراسیون مغازه و دکوراسیون فست فود کمک می کند

استیل ضدزنگ


شاید عجیب به نظر برسد اما قرار نیست کانتر آشپزخانه همیشه از جنس چوب، سنگ و پلاستیک باشد. این بار استیل ضدزنگ را انتخاب کنید. نه فقط برای کانتر که برای سطح رویی میز یا قفسه و طبقه ها نیز می توانید از این فلز در دکوراسیون منزل استفاده کنید. استیل قیمت مناسب و استحکام و دوام بالایی هم دارد.

در مشکی


برای جلوه دادن به فضای داخل خانه و دکوراسیون منزل ، در را مشکی رنگ کنید. وقتی دیوار و وسایل سفید هستند، در مشکی بسیار خودنمایی می کند.

در قسمت دوش را بردارید

برای اینکه برای قسمت دوش حمام در یا اتاقک شیشه ای بسازید باید هزینه زیادی متحمل شوید. لازم هم نیست این کار را انجام دهید. در قسمت دوش را بردارید و اجازه دهید حائلی میان رختکن و دوش نباشد.

ترکیب سبک ها در دکوراسیون منزل


برای اینکه بخشی از خانه را به چشم‌بیا بکنید، سبک ها و طرح های مختلف دکوراسیون داخلی را با هم ترکیب و یک رنگ جیغ انتخاب کنید. به طور مثال، این تابلو فرانسوی و قدیمی است که بالای یک میز مدرن نارنجی نصب شده است و صندلی نیز رنگی غیرمعمول دارد. در ترکیب سبک ها لازم نیست همه چیز در دکوراسیون منزل با هم تناسب داشته باشند. فقط باید در کنار هم منظره جالبی خلق کنند. از این کار نترسید.   

استفاده از چرم

استفاده از چرم در مبلمان خیلی رایج نیست زیرا دوام زیادی ندارد و بیشتر از پارچه های دیگر در معرض پاره شدن، سوختن یا ساییده شدن قرار دارد. اما یک صندلی عثمانی، کاناپه، یا مبل چرمی تک می تواند تغییر واضحی در دکوراسیون داخلی اتاق ایجاد کند.


سیاه و قرمز
در دکوراسیون داخلی

مشکی بسیار رویایی است و قرمز انرژی بسیاری دارد. ترکیب این دو با هم منظره زیبایی در دکوراسیون داخلی ایجاد می کند. به طور مثال، می توانید مبل یا صندلی قرمز را در اتاقی بگذارید که دیوار یا کف مشکی رنگ دارد.

راهنمای خرید لوستر برای منزل

این روزها فروشگاه ها مملو از خریدارانی هستند که با ذوق و شوق همراه با اضطراب لوازم و وسائل مورد نیاز برای دکوراسیون داخلی خانه شان را انتخاب و خرید می کنند. اشتیاق برای داشتن لوازمی که مدت هااست برای تهیه آنها نقشه کشیده و بالاخره تصمیم گیری کرده اند و اضطراب بدان جهت که آیا لوازم انتخابی برای محیط خانه مناسب بوده و یا اساساً جلوه موجود در فروشگاه را خواهد داشت یا خیر؟! لازم به ذکر است برای آنکه از میزان اینگونه اضطراب ها در خرید کاسته شده و نتیجه نهایی زودتر حاصل شود، در انتخاب هر وسیله رعایت نکاتی مورد نیاز است. در همین راستا اگر شما نیز قصد دارید لوستری مناسب برای فضای مورد نظرتان در دکوراسیون منزل تهیه کنید ابتدا پیش از هر کار موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:
۱- وسعت فضا: از آنجایی که هر فضایی میزان مشخصی از نور را نیاز دارد، آویختن لوسترهای با شاخه‌های متعدد و در نتیجه لامپ‌های زیادتر از آن مقدار مورد نیاز نه تنها غیرضروری بلکه مازاد است بنابراین مجبور خواهید بود لامپ برخی از شاخه‌ها را خاموش کنید.
۲- مساحت سقف: در یک معماری معمولی وسعت سقف و کف و دکوراسیون داخلی یک فضا یکسان است ولی از آنجایی که این روزها کاربرد سقف‌ کاذب در حاشیه سقف اصلی بسیار رایج شده است، در واقع مقداری از مساحت اصلی کاسته شده و در نتیجه هنگام خرید لوستر می‌بایست همان میزان باقی مانده را به عنوان اندازه موجود ملاک قرار دهید.
۳- نورپردازی ثانویه: اغلب فضاها علاوه بر لوستر دارای منابع نورزای دیگری همچون آباژور، چراغ های دیوارکوب و در معماری و طراحی دکوراسیون داخلی امروزی هالوژن های واقع در سقف‌های کاذب یا اصلی هستند که آنها نیز نقش نورپردازی محیط را برعهده دارند لذا در چنین شرایطی پیش از هرگونه اقدام جهت انتخاب لوستر و احیاناً دیوارکوب های آن بقیه منابع نورزای موجود و یا حتی امکان کاربرد منابع نورزای دیگر را در نظر بگیرید. لازم به ذکر است هرچه در فضا از منابع نورزای متعددی استفاده شود، هم زیباتر خواهد بود و هم کاربردهای گوناگونی را می‌توان از آن فضا دریافت کرد به شرط آنکه انتخابی مناسب و صحیح انجام پذیرد.
نکته ۱- در خانه هایی که بر روی سقف‌های کاذب حاشیه و حتی بر روی سقف کاذب میان سقف اصلی، چراغ‌های هالوژن و یا مانند آن تعبیه شده است، لوستر تنها جنبه زیبایی داشته و بیش از میزان نوردهی به موارد ظاهری آن از جمله ابعاد، مدل، فرم و غیره نیز توجه کنید.
نکته ۲- امروزه ساخت فرم‌ها و شکل های هندسی در قالب سقف کاذب در میان سقف اصلی به همراه تعداد زیادی چراغ های هالوژن بر روی آنها در طراحی دکوراسیون منزل بسیار رایج شده است. غافل از آنکه این قبیل سقف ها هم باعث شلوغ شدن فضا شده و هم ارتفاع ظاهری سقف اصلی را کاهش می دهد. حال در نظر بگیرید اگر در میان این سفینه های گچی لوستری با ابعاد بزرگ و چندشاخه نیز آویخته شود، چه نتیجه ای حاصل خواهد شد. برای چنین موقعیتی لوسترهای ظریف سقفی بهترین انتخاب محسوب می شوند.
۴- ارتفاع سقف: ارتفاع سقف یکی از تعیین کننده ترین عوامل در انتخاب لوستر است. هنگامی که سقف محیط مورد نظر شما از حد معمول (۸۵/۲ الی ۳ متر) خیلی کوتاه تر باشد (حدود ۵۰/۲) شما نمی توانید از لوسترهای آویز به خصوص از نوع آویز کریستال دار استفاده کنید زیرا امکان برخورد سر افراد با آن به هنگام رفت و آمد وجود مگر آنکه محل آویختن لوستر به گونه ای باشد که یا در بالای میز پذیرایی و یا ناهارخوری قرار گیرد ولی به طور کلی در شرایط عادی برای دکوراسیون داخلی فضایی با سقف های کوتاه بهترین انتخاب لوسترهای به اصطلاح سقفی است.
۵- ابعاد لوستر: علاوه بر موضوع نورپردازی، تعداد شاخه ها و میزان وات لامپ های مورد استفاده در لوستر، حفظ تناسب ابعاد آن با فضا نیز از جمله ضروریات است بنابراین برای فضای کم وسعت، لوستری انتخاب نکنید که اگر چه کم شاخه است ولی از ابعاد بزرگی برخوردار باشد زیرا فضایی نازیبا را ایجاد می کند.
۶- نحوه نورپردازی: نورپردازی توسط لوستر به طور کلی چه آویز و چه سقفی با توجه به طرز قرارگرفتن شاخه ها و در نتیجه لامپ، به سه فرم اصلی سربالا، سر پایین و خوابیده تقسیم می شوند. در مدل سربالا نور به طرف بالا انتشار یافته و در نتیجه سقف هم روشن می شود ولی در مدل سر پایین از آنجا که شاخه ها و در نتیجه لامپ ها، به سمت پایین قرار دارند نور حاصل در بخش پایانی اتاق بیشتر بوده و سقف تاریک تر خواهد بود و در مدل سوم شاخه ها به موازات سقف و به صورت خوابیده بوده و معمولاً این فرم در قالب لوسترهای غیرآویز و به اصطلاح سقفی وجود دارند. نورپردازی در این نوع لوستر ابتدا به طرفین یعنی دیوارها صورت می گیرد.
نکته: علاوه بر مدل های یاد شده در فوق، حباب دار بودن و یا نبودن نیز در نور حاصل از هریک از مدل ها تاثیرگذار است.
۷- سبک و مدل لوستر: همچنان که به هنگام انتخاب لوازم دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل هماهنگی آنها به لحاظ مدل و سبک را در نظر می گیرید در تهیه لوستر نیز این مهم را مورد توجه قرار دهید به عنوان مثال در یک فضای کاملاً مدرن، آویختن لوستری با آویزهای کریستالی کاری ناصحیح بوده و به لحاظ دکوراسیونی محیطی ناهماهنگ را سبب می شود

رادیاتورهایی متفاوت در دکوراسیون و ساختمان

حوله خشک کن از شرکت Thermique

هیچ چیز بهتر از استفاده از یک حوله گرم و نرم بعد از یک دوش نیست آنهم با حوله خشک کن و گرم کن جدید شیشه ای، ایستاده Thermique که هم واجد زیبایی است و هم با فریم های براق فلزی و با امتیاز تکنولوژی شیشه گرمایی جلوه خاصی دارد که این شیشه باعث شده حوله گرم کن حضوری شفاف داشته باشد. این نحوه طراحی و تکنولوژی ساخت آن زیبایی و جذابیت خاصی در مقابل انواع معمولی آن به ارمغان آورده است. این گرم کن بی نهایت در انرژی صرفه جو است و برای شما محیطی گرم و مطبوع فراهم می کند. این حوله خشک کن که مخلوطی از شیشه و فلز است در فضاهای داخلی تنوعی زیبا به وجود می آورد.


رادیاتور دالیس

کار مبتکرانه و ممتاز گروه Zehnder در طراحی رادیاتورهای جدید، شکل و فرمهای خسته کننده رادیاتورهای قدیمی را به شکلی زیبا تغییر داده است.طراحان میلانی (Santiago Miranda, Perry king) رادیاتورهای موج مانندی که بافت شان بصورت خطوط بلندی است طراحی کرده اند و در رنگهای بسیار زنده و پر طراوت ارائه کرده اند این رادیاتورهای موج مانند دیواره های صاف و خسته کننده را به محیط های فعال و زنده و متحرک تبدیل می کنند و استفاده از تکنولوژی برتر در جهت استفاده بهینه از این رادیاتورها بر زیبایی و جذابیت این طرحها افزوده است و باعث شده اند عناصری مدرن به طراحی داخلی معاصر راه پیدا کنند.


حوله خشک کن از شرکت Warmly Yours


این حوله خشک کن که توسط شرکت Warmly Yours طراحی شده است اهداف دوگانه ای را ارائه می دهد گرمایی مطبوع در عین اینکه حوله ها را گرم می کند در محیط پخش می کند.این حوله خشک کن از نوارهای فلزی که در کنارهم قرار گرفته اند تشکیل یافته است و به صورت یک المان برجسته درطرح دیوار هم نقش دارد این شبکه رادیاتورهای فلزی و براق در جایی قطع می شوند و حفره های ایجاد می کنند و حوله ها به راحتی از این قسمت می توانند آویزان شوند.این رادیاتورها هم محیط و حوله و لباس را گرم می کند و هم جلوه خاصی به دیوار و دکوراسیون داخلی می بخشد.


جا حوله Eskimo


با اینکه این طرح بسیار ساده و مختصر به نظر می رسد ولی بسیار کارا و زیباست. این مدل دوتایی U شکل برای اولین بار توسط شرکت Gem Manu Facturing طراحی شده است. این یک رادیاتور کامل و ایده آل برای خشک کردن حوله و حتی لباس هم مناسب است این جاحوله و رادیاتور انرژی کمی مصرف می کند و در رنگهای مختلفی عرضه می شود.


رادیاتورهای فنری گرم و درخشان از شرکت Bisque

این رادیاتورهای مدرن شکل جدیدی از گرمایش های فنری هستندو حس فضایی جدیدی به محیط می بخشند. در دیوار نصب می شوند و کاربریهای متفاوتی را ایجاد می کنند. در اندازه های متفاوت و رنگهای متنوعی عرضه می شوند. به قطر 20cm و در طولهای متغیر 65cm تا185cm ارائه می شوند.


طراحی رادیاتور جدا کننده دیوارها توسط شرکت (Delle Idee)


شرکت delle Idee نوعی رادیاتور معرفی کرده است که در عین هنری بودن کارایی زیادی دارند و از لوله های نازک تشکیل شده اند که در بعضی جاها توسط مربع هایی این ردیف های لوله ای قطع می شوند و طرح بسیار زیبا و مدرن و متعادلی را پدید آورده اند. این واحدها تنها رادیاتور نیستند آنها برای جداسازی اتاقها بسیار مناسب می باشند وقتی این واحدها بصورت عمودی در اتاق قرار می گیرند اتاق را به دو قسمت تقسیم می کنند که در واقع خصوصی سازی اتاق را انجام می دهند و در عین حال اجازه می دهند هریک از دو قسمت به همدیگر مشرف باشند و جلوی نور گرفته نمی شود.