آبی در دکوراسیون منزل

تاثیر استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و بازسازی ساختمان

آبی: رنگی آرام و درونگرا است که بیننده را به سمت خود می کشاند و به او آرامش می بخشد. آبی چشم را به خود متوجه می سازد و موجب تقویت آن می گردد. انسان هایی که رنگ آبی را در دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل انتخاب می کنند بطور کلی آرامش دوست، صمیمی ومعنوی هستند و دوست دارند عمیقا فکر کنند. در رنگ آبی خالص نه نشانی از زرد است نه اثری از قرمز.
آبی رنگی شکیبا است که معنوی و روحانی به نظر میرسد. دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل آبی همیشه سرد و متوجه درون است. رنگ آبی در دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و بازسازی ساختمان ایرانی-اسلامی نشانه ای ازایمان است.(مثل رنگ آبی که در کاشیکاری ها و گنبدهای مساجد مشاهده می کنیم.) رنگ آبی نماد آب و آسمان و نشانه فناناپذیری است. از مشخصات کلی آبی ابراز صمیمیت،وفاداری، تفکر، سکوت و اتحاد می باشد. آبی را همچنین می توان رنگ نظم و ترتیب دانست. اشیاء و فضا های آبی رنگ، مشخص و منظم به نظر می رسند. رنگ آبی از نظر مزه شیرین است و در تبلیغات در بسته بندی شکر و نظایر آن از بسته هایی به رنگ آبی استفاده می شود.

 

 آبی رنگ حرکت دورانی است و به همین دلیل از میان اشکال هندسی با دایره توافق دارد. موسیقی رنگ آبی با نوای نی و فلوت هماهنگ است. رنگ آبی ضربان قلب و تنفس را آرام می سازد و حالت استراحت عمومی پس از مشاهده این رنگ به بیننده دست می دهد و در او احساس رضایت ایجاد می کند.
در رنگ آمیزی بناها و دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و بازسازی ساختمان اتاق های کوچک و باریک را به رنگ آبی در می آورند تا بزرگتر و بازتر جلوه کند.  دکوراسیون داخلی اتاق ها در مناطق گرمسیری در رنگ آبی چند درجه خنک تر احساس می شود. به دلیل تاثیر رنگ آبی در آرامش انسان و القای پاکیزگی، مکان های خوابیدن و فضاهای بهداشتی، بهتر است به رنگ آبی باشد. آبی وقتی تیره می شود، تنزل و سقوط می کند و معنی بیم، اندوه، مرگ و نیستی می دهد، و وقتی خیلی کمرنگ می شود حالت افسردگی به خود می گیرد. آبی، رنگ زمستان و سرمای آن است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.