چگونه راهروی باریک منزل را وسیع جلوه دهیم

راهرو ی ورودی خانه را به آسانی می توانید به یک گالری خانگی زیبا از عکس های خاطره انگیز و سیاه و سفید یا کتابخانه ای خانگی تبدیل کنید یا از این فضا به عنوان مکانی برای افزایش فضای ذخیره سازی در خانه کمک بگیرید اما این ایده ها مستلزم این است که راهروی ورودی شما از وسعت کافی برخوردار باشد. اما اگر در خانه خود با یک راهروی ورودی باریک و تنگ مواجه هستید، کار کمی برایتان دشوار می شود. در این حالت پیش از فکرکردن درخصوص کاربرد فضا به زیباترکردن این فضا و وسعت بخشیدن آن فکر کنید.

 

* ماهنامه منزل نوشت: برای رنگ آمیزی و دکوراسیون داخلی فضای راهروی باریک از رنگی بسیار براق استفاده کنید. رنگ های براق مانند آینه نور را به خوبی منعکس می کنند و سبب می شوند فضا روشن تر و در نتیجه دلبازتر به نظر برسد. حال اگر هم زمان از آینه و از رنگ های براق برای دکوراسیون راهروی تنگ و باریک خانه خود استفاده کنید، بیشترین نتیجه حاصل خواهد شد.

* به محض نصب آینه بر دیوار راهرویی باریک و تنگ، می توان حس کرد که چقدر جلوه این فضا وسیع تر و روشن تر می شود. آینه نور و تصویر را منعکس و به این ترتیب جلوه نور و فضا را دوبرابر نمایان می کند. برای دست یافتن به بیشترین نتیجه باید آینه ای تمام قد از سقف تا کف یا آینه ای قاب شده در اندازه ای بزرگ بر دیوار نصب کنید. هم چنین برای ایجاد جلوه ای زیباتر می توانید مجموعه ای از آینه های قاب شده را بر دیوارهای دکوراسیون منزل نصب کنید.

* با کمک عناصری از قبیل یک قطعه کاغذ دیواری با طرح و رنگی چشم گیر، رنگی متمایز و هم چنین ابزارهای مختلف گچبری و طراحی سقف کاذب زیبا بر جذابیت بصری دکوراسیون داخلی این فضا بیفزایید.

* میزان نور موجود در فضای راهرو رابطه مستقیم و تنگاتنگی با وسعت و میزان دلبازی آن دارد. هرچه فضا روشن تر باشد بزرگ تر و بازتر به نظر می رسد بنابراین اهمیت میزان و نوع نورپردازی در راهرویی تنگ و باریک بسیار زیاد است. نورپردازی این فضا باید به نحوی باشد که هیچ قسمت بی نور و تاریکی در آن وجود نداشته باشد. پس بهتر است برای راهروی باریک و تنگ خانه خود نورپردازی سقفی قوی و قابل توجهی تدارک ببینید.

 

در ورودی را دریابید

رنگ و جنسی که برای در ورودی خانه انتخاب می کنید نیز نباید با سبک معماری و دکوراسیون منزل و ترکیب رنگ آن بی ارتباط باشد. با این حال شما این اجازه را دارید تا برای متمایزکردن در ورودی خانه خود از دیگر درها، از رنگی چشم گیر یا جنسی متفاوت استفاده کنید.در شماره های آینده درباره ویژگی های در ورودی آپارتمان بیشتر صحبت خواهیم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.